+31 (0) 345 525 894

Customer Drive - Customer Service Business Game

customer drive - customer service business game - logoCustomer Drive is een speelse manier om persoonlijk te ervaren wat klanten belangrijk vinden in een klantenserviceomgeving. In deze business game dompelen we de deelnemers onder in een nieuwe omgeving, zodat oude patronen losgelaten kunnen worden en iedere deelnemer op gelijke voet begint. Deze effectieve training is bijzonder geschikt voor klantenservice, contact centers en baliepersoneel.

In een uitdagende setting leren de deelnemers spelenderwijs belangrijke lessen over het ontdekken van de behoeften van de klant en het voldoen aan klantwensen. Ook onderwerpen als het op de juiste manier afhandelen van vragen en klachten komt aan de orde. Wat beweegt klanten? Wat vinden ze belangrijk? Wat werkt goed en wat werkt niet? De deelnemers ervaren het aan den lijve in deze effectieve business game.

Klantenservice naar een hoger plan tillen

CustomerDrive customer service business game - training 1Belangrijke thema’s zoals klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en proactiviteit vormen de rode draad door deze game. Het gaat vooral om de beleving en elke deelnemer gaat dan ook actief aan de slag. De speelse opzet garandeert een actieve betrokkenheid, grote dynamiek en veel hilariteit.

Nadruk op de eigen verantwoordelijkheid

In deze business game ligt de nadruk op het eigen handelen en de eigen verantwoordelijkheid. Wat werkt er? Wat werkt er niet? Wat kun je zelf beter doen? De deelnemers krijgen op een leuke manier feedback van de klanten. Daardoor kunnen ze tijdens het spel hun aanpak al veranderen en ervaren wat het beste werkt. Hiermee stimuleren we belangrijke vaardigheden als het stellen van de juiste vragen, nakomen van je beloftes en proactief handelen. Om de leerervaring te vergroten krijgt iedere deelnemer de kans om te ervaren wat het is om klant te zijn.

Is deze game geschikt voor ons?

CustomerDrive customer service business game - real life workshop materials

Wil je klantgerichtheid op een speelse manier onder de aandacht brengen? Dan is deze training precies wat je zoekt.
Of je nu uit het bedrijfsleven, overheid of non-profit komt, of je baliemedewerker bent of in een customer contactcenter werkt, deze game geeft een bijzondere ervaring. Customer Drive is leuk en dynamisch, maar bovenal leerzaam en effectief.

Deze customer service game is ook geschikt om met grote groepen te spelen. Een geschikte ruimte en drie uur tijd zijn het enige dat nodig is. Wij zorgen voor de rest.

Kruip in de huid van de klant

CustomerDrive customer service business game - workshop experienceIn deze game geven we de deelnemers de kans om in de huid van een klant te kruipen. Dat geeft een verfrissende kijk op het omgaan met klanten.

Meer dan een spel

De Customer Service Game is meer dan een spel. We creëren een actieve leerervaring die door het speelse karakter diep doordringt. Deelnemers geven en ontvangen tijdens de game direct feedback. Hierdoor ervaren deelnemers aan den lijve wat effectief is in het omgaan met klanten.

Klantgerichtheid van theorie naar praktijk

DSC_0548Aan deze training liggen klantgerichtheidsconcepten ten grondslag uit theorieën zoals first call resolutionend-to-end responsibility en kennismanagement.

De ervaringen uit de Customer Service Game vormen een uitstekende basis om met medewerkers dieper op deze onderwerpen door te gaan. Vraag ons naar de mogelijkheden!

Stimuleren van klantgerichte competenties

Klantgerichtheid is in deze game de sleutel om succesvol te zijn. Net zoals dat in het echte leven het geval is. Deze game activeert competenties die ook in organisaties zeer gewenst zijn:

  • Grondig inventariseren van wensen en behoeften van klanten (de vraag achter de vraag)
  • Aandachtig luisteren en de klant het gevoel geven dat deze gehoord wordt (empathisch vermogen)
  • Vanuit de klant denken en anticiperen op de behoeften en wensen van klanten (proactief handelen)
  • Verantwoordelijkheid nemen en klantvragen zo snel mogelijk oplossen (first call resolution)
  • Bijhouden en vastleggen van klantcontacten (effectieve klantcontactregistratie)
  • Ervoor zorgen dat de klant tevreden is en desgewenst extra service verlenen (klantfocus)

Kwaliteit

CustomerDrive customer service business game - real life training experience 2Onze games zijn van hoge kwaliteit.

Dat geldt zowel voor de speltechnische en didactische opzet, voor de look-and-feel van het spelmateriaal en voor de ervaring van onze spelleiders.

Het is ons doel om een effectieve bijdrage te leveren aan de businessdoelstellingen van onze klanten. Uit ervaring weten we dat onze business games daar heel effectief in kunnen zijn.  Wij stellen je daarom graag in staat om een van onze games mee te maken alvorens definitief te beslissen.

Vraag ons gerust naar de mogelijkheden.

Wat mag betere customer service kosten?

Je wilt natuurlijk ook weten wat deze game kost. Zelf noemen we het liever een investering, want over deze game zal nog lang nagesproken worden. Wij maken geen gebruik van acteurs en houden daarmee de kosten laag. Wel zorgen we altijd voor begeleiding door een of meer gecertificeerde business game facilitators op je eigen locatie. De game wordt gespeeld in teams van maximaal 14 deelnemers. Voor één team zijn de kosten €175 per deelnemer, voor twee teams €125 per deelnemer. Als je wilt spelen met meer teams, dan maken we daarvoor graag een voorstel op maat.

Interesse?

Spreekt deze game je aan? Neem dan vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden af te stemmen. Speciale wensen? Wij denken graag mee. Vraag ons gerust naar onze ervaringen en suggesties.

Bel ons op 0345 525 894 of stel een vraag via ons contactformulier.

10 voordelen van business games - whitepaper - customergames Business games hebben veel voordelen boven andere alternatieven. Lees hier waarom!

Download gratis