+31 (0) 345 525 894

Klant-erger-je-niet

klant-big Klant-erger-je-niet is een training in klantgericht ondernemen in de vorm van een business game. De training is bij uitstek geschikt om medewerkers (en managers) het belang van klantgerichtheid en klanttevredenheid te laten ervaren en de inzichten te gebruiken om actie te ondernemen in de eigen organisatie. In deze spelsimulatie is het de doelstelling om aan de klantwensen te voldoen én tegelijkertijd ook de bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Belangrijke principes zoals klanttevredenheid, klantwaarde, klantloyaliteit, klantbehoud en het creëren van klantambassadeurs zijn de rode draad door de game.

Veel toepassingsmogelijkheden

Deze klantgerichtheidstraining-in-spelvorm duurt 3 tot 8 uur afhankelijk van de doelstellingen en wensen. Iedereen van secretaresse tot directeur kan meedoen. De businessgame is zowel geschikt voor organisaties die verkopen aan consumenten (b2c) als in de zakelijke markt (b2b) en ook voor overheidsinstellingen, zorginstellingen en non-profit organisaties.

Klant-erger-je-niet is uitstekend geschikt als training om het belang van klantgerichtheid te benadrukken of als onderdeel van een workshop waarbij de klant meer centraal komt te staan.

Ervaringen van deelnemers

Effectief én leuk!

Wil je zien hoe het eraan toegaat in een game? Kijk hier dan voor een videoimpressie.

Best practices voor klantgericht ondernemen

In de standaardversie zitten de volgende best practices van klantgericht ondernemen verwerkt:

  • Een heldere visie helpt de organisatie om de aandacht te richten op dat wat belangrijk is
  • Een heldere strategie helpt medewerkers om prioriteiten te stellen en de juiste keuzes te maken
  • Je verdiepen in de behoeften en wensen van de klant zorgt voor een betere dienstverlening
  • Duidelijk zijn in wat de klant mag verwachten en je beloftes nakomen draagt bij aan de klanttevredenheid
  • Opbouwen van een persoonlijke relatie met klanten zorgt voor nuttige klantinformatie en de o zo belangrijke ‘gunningsfactor’
  • Elkaar feedback geven zorgt ervoor dat iedereen beter kan gaan presteren
  • Proactief op zoek gaan naar mogelijkheden om de klanttevredenheid te vergroten zorgt voor klantambassadeurs (promoters)
  • Snel en adequaat oplossen van klachten is belangrijk om klanten tevreden te maken
  • Activeren van je klantambassadeurs draagt bij aan het binnenhalen van nieuwe klanten
  • Klanttevredenheid is zo sterk als de zwakste schakel, dus het is belangrijk om de interne processen goed op orde te krijgen
  • Achterhalen van de juiste klantinformatie is de basis om de klantbediening te optimaliseren
  • Analyseren van klantgegevens is belangrijk om klantinzicht te verwerven en commerciële kansen te identificeren
  • Het is belangrijk om klantinformatie te registreren en met elkaar te delen - bijvoorbeeld via een CRM-systeem - zodat iedere medewerker hetzelfde klantbeeld heeft
  • Benut klantinformatie om op het juiste moment de juiste actie te ondernemen
  • Om klanten optimaal te bedienen is het belangrijk dat alle schakels in de klantketen goed met elkaar samenwerken
  • Iedere medewerker dient een goed begrip te hebben van zijn rol en toegevoegde waarde in de klantketen
  • Sturen op de juiste prestatie-indicatoren is belangrijk om te zorgen dat medewerkers de juiste dingen doen.

Voor de meeste organisaties is de standaardversie van de Klant-erger-je-niet business game toereikend om hun doelstellingen te realiseren. Om de training en workshop nog beter te kunnen afstemmen op jouw specifieke situatie en behoeften hebben wij verschillende varianten ontwikkeld waarin extra aandacht is voor het uitdiepen van specifieke thema’s. Onder het kopje Varianten vind je meer informatie over de beschikbare varianten.

Varianten voor specifieke doelstellingen

Deze business game bevat een groot aantal klantgerichtheidsprincipes en best practices op het gebied van klantgericht ondernemen. Tussendoor zijn er reflectierondes met effectieve werkvormen. Dat vergroot het inzicht van de deelnemers en biedt gelegenheid om te experimenteren met verbeteringsalternatieven.

In een workshop na het spelgedeelte faciliteren onze ervaren begeleiders een workshop om de beoogde leerdoelen te vertalen naar actieplannen in jullie eigen organisatie. Daarmee wordt het een zeer effectieve training in klantgerichtheid.

Als je interesse hebt in deze effectieve training bespreken we graag jouw wensen en specifieke situatie. Er zijn naast de basisversie ook verschillende varianten beschikbaar om deze training zo effectief mogelijk in te passen in jouw programma.

Klik op een van de varianten voor gedetailleerde informatie.

Klantgericht processen verbeteren (met elementen uit LEAN)

In deze variant besteden we in de training extra aandacht aan het optimaliseren van processen. Hiertoe belichten wij een aantal principes uit de LEAN-procesverbeteringsmethodiek, zoals customer value, lean value stream, flow met optimale benutting van resources, uitgaan van de klantvraag en continuous improvement.

Meer informatie

Nut en noodzaak van een CRM-systeem

Wil je medewerkers bewust maken van het nut en het belang van een CRM-systeem, dan is deze module zeer geschikt. We besteden extra aandacht aan het hoe en waarom van een CRM-systeem, zonder daarbij theoretisch of belerend te worden. Deelnemers zullen zelf ervaren dat een CRM-systeem een nuttig hulpmiddel is om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Meer informatie

Klantgericht samenwerken

Is klantgericht samenwerken belangrijk voor jouw organisatie? Dan is deze module wellicht interessant voor je. We besteden op een speelse manier extra aandacht aan het belang van samenwerken. Deelnemers zullen zelf ervaren dat klanten er baat bij hebben als er beter samengewerkt wordt tussen alle personen of afdelingen die samen een klantketen vormen.

Meer informatie

Het belang van promoters (met elementen uit de Net Promoter Score)

Wil je aan de slag met het gedachtengoed van de net promoter score? En wil je dat op een speelse maar effectieve manier bespreekbaar maken? Dan is dit een geschikte variant voor jou. We besteden op een speelse manier extra aandacht aan het creëren van ambassadeurs (promoters) en de theorieën daarachter, zoals die van Satmetrix / Reichheld (The Ultimate Question) en Vogelaar (De Superpromoter). Deelnemers zullen zelf uit de eerste hand ervaren wat maakt dat klanten promoter worden en wat het belang daarvan is voor de organisatie. Uiteraard komen ook antipromoters aan bod.

Meer informatie

Verbeteren van de klantbeleving (met elementen uit customer experience management)

De klantbeleving (customer experience) is een essentieel element in het creëren van een klantgerichte onderneming. Deze variant op de basistraining is ideaal voor organisaties die middels een echte business game aan de slag willen met het onderwerp customer experience. We besteden op een speelse manier extra aandacht het ontwerpen en creëren van een passende customer experience. Deelnemers ervaren uit de eerste hand wat maakt dat klanten de ene experience beter waarderen dan de andere.

Meer informatie

Geïnteresseerd? Vraag ons gerust om meer informatie. We lichten graag vrijblijvend alle mogelijkheden toe. Zie je jouw specifieke variant er nog niet tussen staan, leg ons dan je vraag voor. We ontwikkelen graag een maatwerkoplossing voor jouw situatie.

De investering

Bij een groep tot 14 personen is de prijs van de standaardversie € 2950 en bij twee groepen € 4200. Voor extra deelnemers zijn de meerkosten € 146,50 per deelnemer.

Deze prijzen zijn inclusief alle spelmaterialen en begeleiding door één of meer ervaren facilitators op jouw eigen locatie. Daarbij komen dan alleen nog btw en reiskosten.

Gratis workshop

De kosten van een workshop van 1 à 1½ uur na afloop van de game nemen wij graag voor onze rekening. Dit doen we om te stimuleren dat de leerervaringen van de training direct worden omgezet in een concreet actieplan.

Specifieke wensen of een aangepast programma? Vraag ons naar de mogelijkheden.

De volgende stap

Maak je keuze uit de volgende vervolgstappen:

Interesse?

Overweeg je om een van onze games in te zetten in jouw organisatie? Wil je van ons weleens horen hoe we dat handen en voeten kunnen geven? Bel ons dan op 0345 525 894. Wil je direct een vrijblijvend voorstel op basis van de kenmerken van jouw specifieke situatie, dan kun je ook op de knop hieronder klikken: JA, ik wil vrijblijvend een voorstel op maat

Eerst zelf deze businessgame ervaren?

Lijkt het je wel wat om een businessgame in te zetten in jouw organisatie maar wil je eerst zelf ervaren of deze het best geschikt is? Wij organiseren regelmatig kennismakingsgames waarin je deze speelse training zelf kunt ervaren. Bovenaan deze pagina staan de eerstvolgende evenementen vermeld. Maak je keuze en schrijf je in. Deelnemen is gratis.

Meer informatie nodig?

Ben je nog niet overtuigd en wil je eerst meer weten? Wil je weten wat de kosten zijn of hoe je onze games het beste kunt inzetten? Download dan onze Klant-erger-je-niet brochure of bel ons op 0345 525 894. Wij beantwoorden graag al jouw vragen.