Klantgericht organiseren

~

Verbeter als team en maak van klanten ambassadeurs

Wat is Klant-erger-je-niet?

Klant-erger-je-niet is een zeer actieve business game die bij uitstek geschikt is om medewerkers (en managers) het belang van klantgerichtheid en klanttevredenheid te laten ervaren. In het spel proberen de deelnemers te voldoen aan klantwensen én tegelijkertijd de bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Belangrijke principes zoals klanttevredenheid, loyaliteit, klantbehoud en het creëren van ambassadeurs zijn de rode draad door Klant-erger-je-niet. De deelnemers kunnen de nieuw verworven inzichten ook direct in de eigen organisatie in praktijk brengen.

Stel jullie zijn een reisbureau…

Bij Klant-erger-je-niet bootsen we een reisbureau na. Verkopers werken samen met marketeers en binnendienstmedewerkers om zo goed mogelijk de behoeftes van de klant te vervullen. Klanten, ook gespeeld door deelnemers,  geven visueel weer wat het effect van de teamprestatie op hun tevredenheid is. Een vestigingsmanager, data-analist en boekhouder ondersteunen het team bij het verbeteren van de resultaten, het echt proberen te begrijpen van de klanten, het ontwikkelen van een strategie, en het invoeren van een gesegmenteerd verkoopconcept.

Kenmerken

  • 4 tot 6 uur

  • 7 – 14 deelnemers per team

  • Prijsindicatie
    € 145 tot € 210 per deelnemer

We hebben ook goede ervaring met meerdere teams gelijktijdig. Zelfs met meer dan 300 deelnemers.

Download de brochure Klant-erger-je-niet

Klant-erger-je-niet was geweldig en zeer waardevol. Al onze managers zouden deze game moeten spelen, omdat zij als geen ander invloed hebben op de veranderingen.

Ahmed Al Zaabi, COO National Bank of Abu Dhabi

De game was geweldig leuk en zorgde voor betrokkenheid bij medewerkers op alle niveaus. We hebben ervaren hoe we onszelf beter kunnen organiseren en zo meer tijd overhouden voor de klant. Erg goed gedaan!

Alexandre Quinze, Vice president, Philips Latin America

Goed om te ervaren hoe belangrijk persoonlijk contact met de klant is en hoe je de emotionele bankrekening van de klant kunt beïnvloeden. Mooi materiaal, goed bedacht.

Anita de Kleer, Manager organisatieadvies, Human Capital Care

Ons hele team heeft geweldige dagen achter de rug met Klant-Erger-Je-Niet. Deze businessgame is een aanrader voor alle bedrijven die echt werk van klantgerichtheid willen maken.

Theodor Abels, Rabobank Nijmegen

De spanning tussen Klanten, Sales-afdelingen, Sales Support, Marketing en Finance wordt haarscherp zichtbaar. Al snel worden onvolkomenheden duidelijk, bespreekbaar en toetsbaar gemaakt. Een echte CRM-leerervaring.

Hans Klijn, Business Proces Architect, Telfort

Ik zet Klant-erger-je-niet in als docent binnen het HBO-onderwijs. De game is zeer positief door de studenten beoordeeld. Uitspraak van een cursist: ‘Leuk omdat het leerzaam was, goed omdat het direct te maken had met de lesstof. Niet alleen theorie, maar écht de praktijk’

Dirk Goijert, Docent, Christelijke Hogeschool Ede

Dit spel brengt je meer respect voor de rol van andere functies. Anderzijds doordring je iedereen van het belang van ECHT begrip voor de behoeften van klanten. Ik denk nog geregeld aan het spel terug. Het is echt geen vrijblijvend spelletje, het is een afspiegeling van het echte leven.

Ilse Schorrewegen, Creando

Prima verzorgd. Goede dynamiek. Voortdurend interventies om het energieniveau op peil te houden. Bijzonder leuke en leerzame ervaring. Ik ben ambassadeur!

Rick Boessen, Directeur, Olson Holding

Ik vond het spelen van het ‘Klant erger je niet’ spel een leerzame ervaring. Het geeft volgens mij goed weer hoe het in de echte organisatiewereld werkt. Het leereffect dat in het spel zit, is erg nuttig. Op die manier kan je van je fouten leren en verbeteringen aanbrengen. En naast leerzaam was het ook gewoon erg leuk om te spelen.

Hanneke de Zwart, Adviseur volkshuisvesting

Ben erg enthousiast over de game. Het is leuk en leerzaam. Je bent meteen druk bezig met klanttevredenheid, klantretentie en klachtenmanagement. Alle aspecten die goed en fout kunnen gaan zie je meteen. Het kweekt meer begrip bij jezelf over je collega’s waar ze tegen aan lopen.

Rene Norbart, Servicemanager, Schuitema

Een paar conclusies van deelnemers

  • We moeten de behoeftes en verlangens van onze klanten beter en dieper te kennen.

  • Onze processen zijn te veel ‘inside-out’. Ze moeten bovendien beter op orde zijn.

  • Om de juiste prioriteiten te kunnen stellen en onze klanten beter te helpen, is het van belang onze klantgegevens beter te verzamelen, delen en gebruiken.

Wat levert de game op?

Aan het eind van de game weten de deelnemers wat er voor de eigen organisatie en voor hun eigen gedrag nodig is om de klantgerichtheid verder te ontwikkelen. Omdat medewerkers deze inzichten zelf gezamenlijk hebben ervaren, is er een zeer goede voedingsbodem om met deze verbeteringen concreet aan de slag te gaan.

Voor wie is Klant-erger-je-niet bestemd?

Overal waar medewerkers en managers samen betrokken zijn bij het waarmaken van de belofte aan de klant, kan deze business game gespeeld worden. Klant-erger-je-niet is dan ook geschikt voor zowel commerciële bedrijven als overheidsinstellingen, zorginstellingen en non-profitorganisaties. En iedereen kan meedoen: van secretaresse tot directeur.

Wil je meer weten?

Neem contact op

Bekijk ook de andere games

Bekijk ook de andere games