+31 (0) 345 525 894

Klantgericht processen verbeteren

klant-big Klant-erger-je-niet is een training in klantgericht ondernemen in de vorm van  een business game. De training is bij uitstek geschikt om medewerkers (en  managers) het belang van klantgerichtheid en klanttevredenheid te laten ervaren  en de inzichten te gebruiken om actie te ondernemen in de eigen organisatie.

 In deze spelsimulatie is het de doelstelling om aan de klantwensen te voldoen én  tegelijkertijd ook de bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Belangrijke principes zoals klanttevredenheid, klantwaarde, klantloyaliteit, klantbehoud en het creëren van klantambassadeurs zijn de rode draad door de game.

Variant: Klantgericht processen verbeteren

In deze variant besteden we extra aandacht aan het optimaliseren van processen. Hiertoe belichten wij een aantal principes uit de LEAN-procesverbeteringsmethodiek.

LEAN- principe Omschrijving Accentuering in deze variant
Customer value Omdat klanten niet bereid zijn te betalen voor onnodige handelingen is het belangrijk dat alle stappen direct goed worden uitgevoerd: first time right. We besteden expliciet aandacht aan het first time right principe. Ook geven we deelnemers de mogelijkheid om na te gaan wat klanten als waarde ervaren en waarvoor zij bereid zijn te betalen.
Lean value stream Het bedrijfsproces moet zo worden georganiseerd dat er in elke stap maximaal waarde wordt toegevoegd en er zo min mogelijk verspilling (waste) is. Deelnemers evalueren tussentijds hun processen om ze effectiever in te richten en de verschillende vormen van waste te elimineren.
Flow met optimale benutting van resources Optimaliseren van de bezettingsgraad, waarbij het proces niet stil mag komen te liggen. Deelnemers evalueren tussentijds of de bezetting op de verschillende afdelingen zodanig is ingericht dat de werkstroom optimaal verwerkt kan worden.
Uitgaan van de klantvraag Uitgaan van de klantvraag (pull) in plaats van op voorraad produceren (push). Wat zijn de behoeften van de klant? Wat is het effect als we daarop inspelen in plaats van productgericht bezig te zijn?
Continuous improvement Continu meten van de resultaten en de proceskenmerken. We voegen de rol Business Process Owner toe, die procesindicatoren inricht, meet en daarop rapporteert. De BPO-er is in de lead om het proces steeds beter in te richten.

Ook in de workshop na afloop van de business game geven we extra aandacht aan de leerervaringen op het gebied van klantgerichte procesverbetering.

Let wel: klantgericht ondernemen blijft de kern en dit is geen volledige training in de LEAD-methodiek. Als je op zoek bent naar een LEAN-training hebben we een daarop toegespitste business game.

Extra benodigde tijd voor deze variant: 30 - 120 minuten.

Meerkosten van deze module: op aanvraag.

Ook in de workshop na afloop van de business game geven we extra aandacht aan de leerervaringen op het gebied van klantgerichte procesverbetering.

Let wel: klantgericht ondernemen blijft de kern en dit is geen volledige training in de LEAD-methodiek. Als je op zoek bent naar een LEAN-training hebben we een daarop toegespitste business game.

Extra benodigde tijd voor deze variant: 30 - 120 minuten.

Meerkosten van deze module: op aanvraag.

Is dit wat je zoekt?

Is dit wat je zoekt? Of past toch een van onze andere varianten beter?

Klantgerichtheid verbeteren (standaardversie)

In de standaardversie is Klant-erger-je-niet al heel erg uitgebreid en krachtig. Lees de ervaringen van eerdere deelnemers er maar op na. In de spelsimulatie zit een groot aantal best practices op het gebied van klantgericht ondernemen verwerkt. Je kunt zelf kiezen waar je de prioriteiten legt of gewoon kijken welke thema’s uit de dynamiek van de groep naar boven komen.

Meer informatie

Nut en noodzaak van een CRM-systeem

Wil je medewerkers bewust maken van het nut en het belang van een CRM-systeem, dan is deze module zeer geschikt. We besteden extra aandacht aan het hoe en waarom van een CRM-systeem, zonder daarbij theoretisch of belerend te worden. Deelnemers zullen zelf ervaren dat een CRM-systeem een nuttig hulpmiddel is om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Meer informatie

Klantgericht samenwerken

Is klantgericht samenwerken belangrijk voor jouw organisatie? Dan is deze module wellicht interessant voor je. We besteden op een speelse manier extra aandacht aan het belang van samenwerken. Deelnemers zullen zelf ervaren dat klanten er baat bij hebben als er beter samengewerkt wordt tussen alle personen of afdelingen die samen een klantketen vormen.

Meer informatie

Het belang van promoters (met elementen uit de Net Promoter Score)

Wil je aan de slag met het gedachtengoed van de net promoter score? En wil je dat op een speelse maar effectieve manier bespreekbaar maken? Dan is dit een geschikte variant voor jou. We besteden op een speelse manier extra aandacht aan het creëren van ambassadeurs (promoters) en de theorieën daarachter, zoals die van Satmetrix / Reichheld (The Ultimate Question) en Vogelaar (De Superpromoter). Deelnemers zullen zelf uit de eerste hand ervaren wat maakt dat klanten promoter worden en wat het belang daarvan is voor de organisatie. Uiteraard komen ook antipromoters aan bod.

Meer informatie

Verbeteren van de klantbeleving (met elementen uit customer experience management)

De klantbeleving (customer experience) is een essentieel element in het creëren van een klantgerichte onderneming. Deze variant op de basistraining is ideaal voor organisaties die middels een echte business game aan de slag willen met het onderwerp customer experience. We besteden op een speelse manier extra aandacht het ontwerpen en creëren van een passende customer experience. Deelnemers ervaren uit de eerste hand wat maakt dat klanten de ene experience beter waarderen dan de andere.

Meer informatie

Geïnteresseerd? Vraag ons gerust om meer informatie. We lichten graag vrijblijvend alle mogelijkheden toe. Zie je jouw specifieke variant er nog niet tussenstaan, leg ons dan je vraag voor. We ontwikkelen graag een maatwerkoplossing voor jouw situatie.

De investering

De kosten van deze variant is afhankelijk van de duur van de game en de extra voorbereidingen. Stem jouw wensen met ons af en we maken graag vrijblijvend een prijsopgave voor deze variant.

De volgende stap

Maak je keuze uit de volgende vervolgstappen:

Interesse?

Overweeg je om een van onze games in te zetten in jouw organisatie? Wil je van ons weleens horen hoe we dat handen en voeten kunnen geven? Bel ons dan op 030-2209793. Wil je direct een vrijblijvend voorstel op basis van de kenmerken van jouw specifieke situatie, dan kun je ook op de knop hieronder klikken: JA, ik wil vrijblijvend een voorstel op maat

Eerst zelf deze businessgame ervaren?

Lijkt het je wel wat om een businessgame in te zetten in jouw organisatie maar wil je eerst zelf ervaren of deze het best geschikt is? Wij organiseren regelmatig kennismakingsgames waarin je deze speelse training zelf kunt ervaren. Bovenaan deze pagina staan de eerstvolgende evenementen vermeld. Maak je keuze en schrijf je in. Deelnemen is gratis.

Meer informatie nodig?

Ben je nog niet overtuigd en wil je eerst meer weten? Wil je weten wat de kosten zijn of hoe je onze games het beste kunt inzetten? Download dan onze Klant-erger-je-niet brochure of bel ons op 030-2209793. Wij beantwoorden graag al jouw vragen.