+31 (0) 345 525 894

Promoters en de Net Promoter Score

klant-big Klant-erger-je-niet is een training in klantgericht ondernemen in de vorm van  een business game. De training is bij uitstek geschikt om medewerkers (en  managers) het belang van klantgerichtheid en klanttevredenheid te laten ervaren  en de inzichten te gebruiken om actie te ondernemen in de eigen organisatie.

In deze spelsimulatie is het de doelstelling om aan de klantwensen te voldoen én  tegelijkertijd ook de bedrijfsdoelstellingen te realiseren. Belangrijke principes zoals klanttevredenheid, klantwaarde, klantloyaliteit, klantbehoud en het creëren van klantambassadeurs zijn de rode draad door de game.

Variant: het belang van promoters en de NPS

Wil je aan de slag met het gedachtengoed van de net promoter score? En wil je dat op een speelse maar effectieve manier bespreekbaar maken? Dan is dit een geschikte variant voor jou. We besteden op een speelse manier extra aandacht aan het creëren van ambassadeurs (promoters) en de theorieën daarachter, zoals die van Satmetrix / Reichheld (The Ultimate Question) en Vogelaar (De Superpromoter). Deelnemers ervaren zelf wat maakt dat klanten promoter worden en wat het belang daarvan is voor de onderneming. Uiteraard komen ook antipromoters aan bod in deze workshop.

Net promoter principe Omschrijving Accentuering in deze module
Promoters zijn belangrijk voor de organisatie Klanten die tevreden zijn lopen makkelijk weg naar de concurrentie. Daarom moeten organisaties streven naar promoters (ambassadeurs), want die zijn loyaal en zorgen voor nieuwe klanten. We laten deelnemers aan de game ervaren hoe belangrijk promoters zijn voor het realiseren van de doelstellingen van de onderneming. Dit kan ook nog door een extra blok theorie worden verdiept.
Promoters moet je verdienen Promoters geven een 9 of 10 en om die te verdienen moet je een bijzondere klantervaring hebben gecreerd. Middels een klantexcursie of klantsafari vernemen deelnemers uit de eerste hand te vernemen wat klanten tot een promoter of ambassadeur maakt.
Pas op voor anti-promoters Anti-promoters zijn mensen die zeer negatief zijn over de onderneming en die dit krachtig uitdragen. Dergelijke signalen kunnen zeer nadelige gevolgen hebben. Deelnemers ervaren in de game wat anti-promoters voor effect hebben. Waar gewenst laten we hen als leerervaring luisteren naar het verhaal van de klant.
Medewerkers maken het verschil Het overtreffen van klantverwachtingen is de sleutel tot het creëren van een promoter. Medewerkers hebben hierin een essentiële rol. We laten deelnemers ervaren wat het is dat het verschil maakt tussen een neutral en een promoter. Tevens voegen we een extra werkvorm toe om effectief gedrag te identificeren en te incorporeren
Social media zijn belangrijk Social media hebben een enorme reikwijdte en kunnen het effect van zowel promoters als anti-promoters vergroten. Tevens kunnen ze worden gebruikt om promoters en anti-promoters te vinden en met hen in contact te komen. We voegen extra game-elementen toe om deelnemers de kracht van social media te laten ervaren. Tevens stellen wij hen in de gelegenheid om te ervaren hoe ze social media kunnen benutten om promoters en anti-promoters te identificeren en het contact aan te gaan.
Meten en monitoren van de Net Promoter Score (NPS) De Net Promoter Score (NPS) is een eenvoudig maar krachtig instrument om klantgerichtheid te meten. We zetten extra opdrachten in om deelnemers te laten ervaren wat NPS is en hoe ze dat in deze game kunnen meten en monitoren.

Ook in de workshop na afloop van de business game geven we extra aandacht aan de leerervaringen met betrekking tot het belang van promoters en het sturen op de net promoter score. Hiermee stimuleren we dat deelnemers zich in een veilige omgeving en op een speelse manier bewust worden van hun gedrag richting klanten en de mogelijkheden om promoters (ambassadeurs) te creëren. Extra benodigde tijd voor deze module: 1 - 4 uur Meerkosten van deze module: op aanvraag. Let wel: we gaan in deze module dieper in op de principes van de net promoter score en het creëren van ambassadeurs. De rode draad van deze business game is echter klantgericht ondernemen en als je op zoek bent naar een specifieke training in NPS brengen we je graag in contact met een van onze partners.

Is dit wat je zoekt?

Is dit wat je zoekt? Of past toch een van onze andere varianten beter?

Klantgerichtheid verbeteren (standaardversie)

In de standaardversie is Klant-erger-je-niet al heel erg uitgebreid en krachtig. Lees de ervaringen van eerdere deelnemers er maar op na. In de spelsimulatie zit een groot aantal best practices op het gebied van klantgericht ondernemen verwerkt. Je kunt zelf kiezen waar je de prioriteiten legt of gewoon kijken welke thema’s uit de dynamiek van de groep naar boven komen.

Meer informatie

Klantgericht processen verbeteren (met elementen uit LEAN)

In deze variant besteden we in de training extra aandacht aan het optimaliseren van processen. Hiertoe belichten wij een aantal principes uit de LEAN-procesverbeteringsmethodiek, zoals customer value, lean value stream, flow met optimale benutting van resources, uitgaan van de klantvraag en continuous improvement.

Meer informatie

Nut en noodzaak van een CRM-systeem

Wil je medewerkers bewust maken van het nut en het belang van een CRM-systeem, dan is deze module zeer geschikt. We besteden extra aandacht aan het hoe en waarom van een CRM-systeem, zonder daarbij theoretisch of belerend te worden. Deelnemers zullen zelf ervaren dat een CRM-systeem een nuttig hulpmiddel is om klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Meer informatie

Klantgericht samenwerken

Is klantgericht samenwerken belangrijk voor jouw organisatie? Dan is deze module wellicht interessant voor je. We besteden op een speelse manier extra aandacht aan het belang van samenwerken. Deelnemers zullen zelf ervaren dat klanten er baat bij hebben als er beter samengewerkt wordt tussen alle personen of afdelingen die samen een klantketen vormen.

Meer informatie

Verbeteren van de klantbeleving (met elementen uit customer experience management)

De klantbeleving (customer experience) is een essentieel element in het creëren van een klantgerichte onderneming. Deze variant op de basistraining is ideaal voor organisaties die middels een echte business game aan de slag willen met het onderwerp customer experience. We besteden op een speelse manier extra aandacht het ontwerpen en creëren van een passende customer experience. Deelnemers ervaren uit de eerste hand wat maakt dat klanten de ene experience beter waarderen dan de andere.

Meer informatie

Geinteresseerd? Vraag ons gerust om meer informatie. We lichten graag vrijblijvend alle mogelijkheden toe. Zie je jouw specifieke variant er nog niet tussenstaan, leg ons dan je vraag voor. We ontwikkelen graag een maatwerkoplossing voor jouw situatie.

De investering

De kosten van deze variant is afhankelijk van de duur van de game en de extra voorbereidingen. Stem jouw wensen met ons af en we maken graag vrijblijvend een prijsopgave voor deze variant.

De volgende stap

Maak je keuze uit de volgende vervolgstappen:

Interesse?

Overweeg je om een van onze games in te zetten in jouw organisatie? Wil je van ons weleens horen hoe we dat handen en voeten kunnen geven? Bel ons dan op 030-2209793. Wil je direct een vrijblijvend voorstel op basis van de kenmerken van jouw specifieke situatie, dan kun je ook op de knop hieronder klikken: JA, ik wil vrijblijvend een voorstel op maat

Eerst zelf deze businessgame ervaren?

Lijkt het je wel wat om een businessgame in te zetten in jouw organisatie maar wil je eerst zelf ervaren of deze het best geschikt is? Wij organiseren regelmatig kennismakingsgames waarin je deze speelse training zelf kunt ervaren. Bovenaan deze pagina staan de eerstvolgende evenementen vermeld. Maak je keuze en schrijf je in. Deelnemen is gratis.

Meer informatie nodig?

Ben je nog niet overtuigd en wil je eerst meer weten? Wil je weten wat de kosten zijn of hoe je onze games het beste kunt inzetten? Download dan onze Klant-erger-je-niet brochure of bel ons op 030-2209793. Wij beantwoorden graag al jouw vragen.