+31 (0) 345 525 894
Customer Games heeft een nieuwe game ontwikkeld: Customer Drive. Een spel speciaal ontwikkeld voor een Logo-CustomerDriveklantenservice omgeving. Deelnemers ervaren persoonlijk wat de klant belangrijk vindt in klantcontact. Tom Rabau, HR trainer bij IPG, heeft Customer Drive gespeeld en deelt zijn ervaringen met jou in een interview.

“Deelnemers raken enthousiast, omdat je direct de impact ziet van je eigen gedrag op de klant.”

Tom RabauWat is de reden dat u interesse heeft in een businessgame?
“Voor contactcenters zijn games belangrijk. Er werken vaak veel jonge mensen in contactcenters, voor wie de speelse manier van leren goed werkt. Customer Drive is een zeer professionele game die uitstekend aansluit bij de opleiding van contactcentermedewerkers, zowel voor front office als backoffice. Eigenlijk voor alle vormen van klantcontact, of het nu telefoon, e-mail, chat, videocall of live contact is.”

Wat heeft u ervaren tijdens het spelen van Customer Drive?
“Enthousiasme! Deelnemers raken enthousiast, omdat je direct de impact ziet van je eigen gedrag op de klant. Je ziet direct wat het gevolg is van wat je doet en wat je zegt. Zo krijg je tijdens de gesprekken de klanttevredenheid in beeld en kun je daar meteen op anticiperen. Je geeft jezelf op deze manier feedback, maar je krijgt ook feedback van anderen tijdens de klant-speeddates en time outs. Bij de time outs leggen de begeleiders het spel volledig stil om te bespreken wat er goed gaat en beter kan. De groep geeft dit zelf aan. Een mooi voorbeeld vond ik de impact van empathie. Tijdens een time out bespraken we het ‘gebrek’ aan empathie. Na de time out werd hard gewerkt aan verbetering met een verbazingwekkend positief effect.”

Hoe nemen medewerkers deze leerervaring mee op de werkvloer?
“Ik denk dat het erg belangrijk is om de leidinggevenden in het spel te betrekken. Vooraf worden stellingen besproken over klantcontact, die een goed uitgangspunt vormen voor teamdoelstellingen. De leidinggevende kan de ervaringen uit Customer Drive meenemen in de aansturing van de medewerkers. Bovendien leren de medewerkers in het spel hoe ze zichzelf kunnen verbeteren. Ze ervaren de impact van klantgerichtheid, pro-activiteit en klantvriendelijkheid. Het spel geeft het hele team een boost om er op de werkvloer tegen aan te gaan.”

Customer Drive is een speelse manier om persoonlijk te ervaren wat klanten belangrijk vinden in een klantenserviceomgeving. In deze business game dompelen we de deelnemers onder in een nieuwe omgeving, zodat oude patronen losgelaten kunnen worden en iedere deelnemer op gelijke voet begint. Deze effectieve training is bijzonder geschikt voor klantenservice, contact centers en baliepersoneel. Wat beweegt klanten? Wat vinden ze belangrijk? Wat werkt goed en wat werkt niet? De deelnemers ervaren het aan den lijve in deze effectieve business game.

 

 

Whitepaper "De 10 voordelen van Business Games"

10 voordelen van business games - whitepaper - customergames
Business games hebben veel voordelen boven andere alternatieven. Lees hier waarom!